logo

... do Madridu sme dorazili v utorok (16.8) skoro ráno o 5:00. Španieli nás ubytovali v telocvični, ktorá sa nachádzala v areáli základnej školy, kde sme aj dostali balíčky pútnika. Tento balíček obsahoval ruksak, tričko, klobúk, vejár, pivo :) ... Na všetkých týchto drobnostiach bolo logo svetových dní. Ďalej mapu Madridu, mapu metra, knihu Youcate, krížik na krk, ruženec, stravné lístky (raňajky, obedy, večere), lístok na metro, lístok do sektoru na letisko (záverečná sv. omša s pápežom), ... Raňajky sme dostávali na mieste ubytovania, na obedy a večere sme chodili do reštaurácií. V nich sme platili stravnými lístkami, ktoré sme dostali pri príchode. V utorok večer sme sa zúčastnili na otváracej sv. omši, ktorú celebroval madridský arcibiskup. V stredu, štvrtok a piatok sme mali denný program nasledovný: budíček 8:30, raňajky, o 9:45 nám začínal „duchovný program“. My Slováci sme mali na tento program vyhradený kostol sv. Anny. Tento program pozostával z prednášky, zo stretka v malej skupine a zo sv. omši. Po obede sme mali voľný program. Organizátori pre nás pripravili veľa rôznych podujatí, ako návšteva múzeí, galérií, kostolov, divadiel... V stredu večer sme sa aj my zúčastnili hudobného koncertu slovenskej kapely JENO‘S BROTHERS. V piatok o 19:30 sme sa zúčastnili krížovej cesty na Námestí Plaza de Ciberes za účasti sv. Otca. V sobotu doobeda sme mali sv. omšu v kostole sv. Anny. Po nej sme sa metrom a potom peši premiestnili na ... :)