V slovách proroka Simeona, adresovaných priamo P. Márii, sa završujú a svoju definitívnu interpretáciu nadobúdajú predpovede, ktoré sa P. Mária dozvedela pri Zvestovaní, a ktoré sama vyjadrila slovami Magnifikatu. Teraz sa Mária od Simeona dozvedá, že tým mocným Božím ramenom sa stane vlastne jej Syn, že to on je ustanovený na pády pyšných, mocných a bohatých, a na povstania ponížených, hladných a slúžiacich. V Magnifikate chválila Boha, že sa ujal svojho služobníka Izraela, ktorý bude verný prisľúbeniam daným Abrahámovmu pokoleniu. Teraz sa dozvedá, že v tom Izraeli budú Bohu aj mnohí protirečiť a odporovať. Znamením a kritériom bude Ježiš Kristus. Pred Ním vyjde najavo zmýšľanie mnohých sŕdc. Sŕdc, ktoré budú nútené zaujať pred jej Synom a voči jej Synovi postoj. Neprišiel priniesť pokoj, ale rozdelenie (Lk 12, 51). A ona na tomto bolestnom a očistnom procese bude mať priamy podiel, lebo jej dušu prenikne meč, ako preniká trhavá pálčivá bolesť každú matku vidiacu rozdelenie jej synov a dcér. Teraz sa táto predpoveď kompletizuje: jej službou teda bude obetovanie bolestí duše v duchu slov nech sa mi stane podľa tvojho slova: ono, to slovo, je tým ostrým dvojsečným mečom, prenikajúcim a zasahujúcim najhlbšie jadro jej materinskej identity.

Vrcholom Simeonových prorockých slov adresovaných Márii spočíva v pojme „MEČ“. Čo vlastne znamená? Každá z interpretácií sa môže opierať o Sv. Písmo, ale najčastejšie je meč symbolom Božieho slova. Osobitne sa spomína v Liste Hebrejom (4,12): „Lebo živé je Božie slovo, účinné a ostrejšie ako každý dvojsečný meč; preniká až po oddelenie duše od ducha a kĺbov od špiku a rozsudzuje myšlienky a úmysly srdca“. Na základe toho meč spomínaný Simeonom je obrazom Božieho Slova, vyjadreného v Ježišovom učení. V tom prípade má Ježišovo Slovo symbolizované mečom účinný dosah na všetok Izrael ako ľud, a tiež na Máriu ako individuálnu osobu pochádzajúcu z tohto ľudu.

Čo znamenajú Máriine bolesti – táto jej prvá bolesť pre nás? Kedy je nám Božia Matka svojou prvou bolesťou blízka?

Rodičia, ktorí do chrámu prinášajú svoje deti na krst s odhodlaním vychovať z nich statočných kresťanov - katolíkov, musia počítať s tým, že ich deti budú svojimi zásadnými postojmi tiež „znameniami protirečenia“. A ich rodičovské duše možno prenikne meč, keď ich deti napríklad v škole vysmejú za modlitbu pred jedlom v jedálni, alebo neúčasť na neslušných hrách, alebo počas výmeny názorov.

Dozvedieť sa, napríklad cez diagnózu stanovenú počas tehotenstva, že dušu rodiča prenikne meč predpovedanej identifikovanej vrodenej choroby dieťaťa, je pre otca i matku veľkou skúškou.

Bolesti, ohrozenia a neistoty dnešných matiek: Možno hovoriť o meči nedostatku, veď matka po narodení dieťaťa ostáva doma a rodina s dvomi príjmami sa mení na rodinu s jedným príjmom a štátnymi rodinnými dávkami. Príjem matiek je počas tohto obdobia minimálny. Ďalším ohrozením je meč samoty kvôli pracovnej zaťaženosti mužov zamestnaných dlho do večera. Napokon hrozí aj meč zrady, hrozba nevery, po ktorej sa rodina sa otriasa v základoch a trpia najmä deti.

Tým nás Sedembolestná pozýva vziať do rúk Ruženec, aby nám bola blízko. Aby sme sa od nej učili niesť takéto bolesti.

Úmysel ružencového desiatku na mesiac február: za všetkých ľudí ohrozených neistou budúcnosťou, trápených pesimizmom, neistotou, bezvýchodiskovou situáciou, pochybnosťami.