Školy na Slovensku prechádzajú obsahovou reformou, ktorá im umožňuje v rámci školského vzdelávacieho programu (ŠkVP) budovať si vlastnú profiláciu. Môžu tak originálnym spôsobom tvoriť vlastný študijný program pre žiakov. Ako sme sa tejto možnosti ujali na našej škole Vám predstavíme v seriáli Naša škola. Nazrieme do ponuky voliteľných predmetov, z ktorých si naši žiaci v 5. a 6.ročníku môžu ľubovoľne podľa svojho záujmu vybrať, čomu sa budú 4 hodiny počas týždňa venovať, v čom môžu rozvíjať svoju tvorivosť, schopnosti, zručnosti, skrátka zdokonaľovať sa v tom, čo ich baví.

Dnes tento seriál začíname voliteľným predmetom Mediálna výchova.

Jej cieľom je rozvinúť u žiakov spôsobilosť (mediálnu kompetenciu) zmysluplne využívať médiá a ich produkty, kriticky a selektívne pristupovať k ich obsahu. Základom je naučiť žiakov chápať reálne i možné pozitívne ako aj negatívne mediálne vplyvy na jednotlivca, ale tiež na spoločnosť. Žiaci sa aktívne zapájajú do komunikačného procesu pomocou médií a s médiami, využívajú pri tom svoj kreativitu v tvorbe vlastných produktov, resp. v kolektívnej tvorivej mediálnej práci. Tvoria svoje vlastné televízne relácie, pripravujú rozhlasové vysielanie, či obsah vlastných novín. Ťažiskové média sú pritom v každom ročníku iné. V piatom ročníku je to televízia, v šiestom ročníku film a video, v siedmom ročníku auditívne médiá (rozhlas, CD), v ôsmom ročníku tlačené médiá (noviny, časopisy), v deviatom ročníku digitálne (internet, CD-ROM, DVD, digitálna TV).

foto