Tento týždeň prinášame krátke nazretie do ďalšieho voliteľného predmetu, ktorým je Technika.
Dnešný svet je preplnený technickými prostriedkami. Nezamýšľame sa, ako vznikali, ako fungujú, z čoho sú vyrobené... Jednoducho ich používame. Slúžia nám, oslobodzujú nás od manuálnej práce, obohacujú náš intelektuálny život, vedú nás k pohodlnosti... Ich význam a dôležitosť si uvedomujeme často až vtedy, keď prestanú plniť svoju funkciu pri výpadku el. energie, poruche... Aby sa technika neglorifikovala, aby sme sa nestali jej notorickými používateľmi, a tak sa celkom fyzicky degenerovali, je potrebné naučiť sa prostriedky techniky efektívne využívať a nezabúdať pri tom na svoju ľudskú podstatu. Preto je do výučby zaradený voliteľný predmet Technika, ktorý rozširuje vedomosti žiakov, vedie ich k racionálnemu postoju k technike a obohacuje ich technické a manuálne zručnosti. V našej škole sa vytvárajú vhodné materiálne a personálne podmienky pre jeho vyučovanie.
Vzdelávací obsah predmetu je rozdelený do štyroch tematických okruhov.
V tematickom okruhu Človek a technika sa žiak oboznamuje s pojmom technika, s technickým prostredím, ktoré nás obklopuje, so vzťahom techniky a človeka a so stručnými dejinami techniky.
V okruhu Materiály a technológie sa žiak oboznamuje s vlastnosťami dreva, kovov, plastov a kompozitných materiálov. Učí sa jednoduché ručné opracovanie týchto materiálov a dodržiavať technologickú disciplínu. Rieši technické problémy súvisiace s vhodným výberom materiálu, pracovných nástrojov a náradia.
Tematický okruh Ako veci fungujú je zameraný na princípy činnosti jednoduchých strojov a zariadení.
Konštruovanie a navrhovateľské činnosti je tematický okruh, v ktorom sa žiak učí porozumieť technickému zobrazovaniu, zhotovovať jednoduché náčrty a podľa technických výkresov a schém zrealizovať finálny projekt - hotový výrobok.